W okresie od 01.01.2016 do 30.03.2016 na terenie Kompanii Piwowarskiej została przeprowadzona integracja systemu kontroli dostępu i systemu sygnalizacji pożaru z systemem zarządzania GEMOS (PSIM). Opracowany został też dedykowany interfejs kontroli dostępu. Poniższe case study przedstawia założenia projektowe oraz proces realizacji zadania.
Integracja systemu kontroli dostępu oraz systemu sygnalizacji pożaru była zadaniem bardzo wymagającym ze względu na stosunkowo krótki termin realizacji – 3 miesiące. Dodatkowo zintegrowanie z systemem GEMOS (PSIM) systemu kontroli dostępu wymagało opracowania przez dział oprogramowania Ela-compil specjalnie dedykowanego interfejsu.
Cel i założenia postawione przez Zamawiającego:
Celem nadrzędnym było zwiększenie bezpieczeństwa oraz skuteczniejszy nadzór nad zainstalowanymi systemami, a także usprawnienie pracy ochrony i szybkości jej reakcji na potencjalne niebezpieczne zdarzanie.
System miał zapewnić stały nadzór nad wszystkimi systemami bezpieczeństwa zainstalowanymi w obiekcie, wizualne wyświetlanie miejsca oraz rodzaju zdarzenia, a także wskazanie obsłudze odpowiedniej procedury postępowania.
Założeniem dodatkowym było umożliwienie odtworzenia i późniejszej analizy przebiegu zdarzeń wraz z wygenerowaniem odpowiednich raportów.
Etapy realizacji:
- Dostawa i montaż serwera do obsługi systemu.
- Dostawa i montaż stanowiska operatorskiego.
- Zakup wraz z instalacją i konfiguracją aplikacji zarządzającej od obsługi kontroli dostępu oraz systemu sygnalizacji pożaru.
- Stworzenie map graficznych oraz wykonanie niezbędnych połączeń sieciowych TCP/IP między serwerem głównym a stacją operatorską, główna centralą kontroli dostępu i systemu sygnalizacji pożaru.
Z systemem GEMOS zostały zintegrowane na obiekcie następujące systemy: system sygnalizacji pożaru Esser IQ8 oraz system kontroli dostępu Protage firmy MiwiUrmet.
W opracowanym przez Ela-compil module zdarzeń zdefiniowane zostały wszelkie prawdopodobne incydenty, mogące mieć wpływ na rzeczywiste bezpieczeństwo obiektu. Założona została również możliwość dokonania ręcznego zgłoszenia o zdarzeniu przez operatora oraz funkcja smsowego powiadamiania o zaistniałym zdarzeniu.
Zaplanowana na 3 miesiące realizacja została oddana w terminie. Firma Ela-compil świadczy też na obiektach Kompanii Piwowarskiej kompleksową obsługę serwisową w zakresie integracji zainstalowanych systemów z systemem GEMOS.