Innowacyjność – hasło, którym promuje się obecnie wiele firm. Czym jest innowacyjność? Czy firma powinna dążyć do tego, by być innowacyjnym? I wreszcie – dlaczego warto być innowacyjnym? Przekonaj się, oglądając ten wywiad.
Pojęcie „innowacyjność” wywodzi się z języka łacińskiego (innovare). Oznacza proces przekształcania istniejących możliwości w nowe idee oraz wprowadzanie ich do praktycznego zastosowania. Często przedsiębiorcy tworząc model firmy zastanawiają się, dlaczego warto być innowacyjnym?
Co oznacza pojęcie „innowacyjność gospodarki”?
Mówiąc o innowacyjności gospodarki mamy na myśli nie tylko zdolność, ale przede wszystkim motywację przedsiębiorców do rozwoju własnych produktów, do poszukiwania nowych rozwiazań. Przedsiębiorcy – dążąc do rozwoju – szukają coraz to nowych koncepcji. Starają się ulepszać oferowane technologie. Zależy im na zwiększeniu efektywności i byciu konkurencyjnym w stosunku do innych firm w kraju i na świecie.
Czy warto być konkurencyjnym?
Czy w obecnych czasach warto być konkurencyjnym? Odpowiedź wydaje się być oczywista. Jakie zatem są najnowesze trendy branży security w Polsce i na świecie? Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Dlaczego firmy stawiają na innowacyjność? Jak pogodzić jakość produktu z jego ceną?
Na te i wiele innych pytań odpowiada Norbert Bartkowiak, prezes firmy Ela-compil Sp. z o.o., w rozmowie z Mariuszem Kucharskim (Wydawnictwo Systemy Alarmowe), przeprowadzonej podczas Targów Securex 2016.